履修条件
|
|
|
|
授業概要
|
|
留学生と日本人学生が、直接話し合って、お互いの文化を理解する授業です。
留学生にとっては、日本文化を理解するチャンスです。 日本人学生にとっては、様々な世界を知ることができますし、留学や学会発表の準備にもなります。
|
This is a class in which international students and Japanese students have a direct discussion and understand each other's culture.
For international students, this is a good opportunity to understand Japanese culture. For Japanese students, you can learn about various worlds and prepare for study abroad and conference presentations.
|
|
|
授業形態 (項目)
|
|
□ 講義・演習 □ 実験 ■ グループワーク・ペアワーク □ 学内外実習 ■ プレゼンテーション ■ ディスカッション □ PBL/TBL
|
|
|
授業形態 (内容)
|
|
異文化についての、短い講義をします。 We will give a short lecture on different cultures.
その後は、小グループに別れて、様々なトピックについて話します。 Afterward, you will break up into small groups and discuss various topics.
|
|
|
使用する教材等
|
|
|
|
全体の教育目標
|
|
大学院生は、自分の研究で忙しく、他の国から来た人たちと知り合う機会があまりありません。 Graduate students are busy with their research and rarely get to know people from other countries.
このクラスでは、直接話し合うことによって、文化的な違いを理解し、共存する仕方を学びます。 In this class, you can understand cultural differences and learn how to coexist with them by discussing in person.
|
|
|
個別の教育目標
|
|
まず大事なのは、お互いに知り合い、友達になることです。 The important thing is to get to know each other and make friends.
|
|
|
授業計画
|
|
毎回、講師が課題を出します。 受講者は、議論やゲームを行います。 The instructors will give you an assignment each time. Students discuss and play games.
|
|
|
キーワード
|
|
異文化理解 Cross-cultural understanding、コミュニケーションゲーム communication games
|
|
|
授業の進め方
|
|
リラックスして楽しい雰囲気で、授業を行います。 Classes are held in a relaxed and enjoyable atmosphere.
|
|
|
テキスト
|
|
|
|
参考書
|
|
|
|
学習相談
|
|
講師は二人とも、公認心理師です。何か相談があれば、授業後に来て下さい。 Both instructors are certified public psychologists. If you have any questions, please come after class.
|
|
|
試験/成績評価の方法等
|
|
出席点と最終レポート Attendance points and final report.
|
|
|
その他
|
|
単位は必要ないけれど、色々な人と知り合いたいという人も歓迎します。 We also welcome students who don't need credits but want to get to know a lot of people.
このクラスについての質問は、担当教員の黄にメールしてください。 If you have any questions about this class, please email Huang.
huang.zhengguo.702@m.kyushu-u.ac.jp
|
|
|
添付ファイル
|
|
|
|
更新日付
|
|
2023-09-20 09:40:59.094
|