履修条件
|
|
|
|
授業概要
|
|
人類の進化、適応を基盤とした、現代人の環境適応能や生理的多様性を理解することを目的とする。さらに、高齢化や健康問題を含む公衆衛生学上の課題に、我々がどのように「適応」していくのかを思考する。その一環として、学生自らが上記に関連する論文を読み、議論を通じて理解していくことを促す。
|
The purpose of this lecture is to understand the adaptability to various environments and physiological variation of modern human that based on the evolution and adaptation of human beings. We also consider how we "adapt" to public health problem, including aging and health issues. As part of this lecture, students read the article which related to the above topics and understand them through discussions.
|
|
|
授業形態 (項目)
|
|
□ 講義・演習 □ プレゼンテーション □ ディスカッション
|
|
|
授業形態 (内容)
|
|
|
|
使用する教材等
|
|
板書、テキスト(紙媒体)、スライド資料(電子媒体)
|
|
|
全体の教育目標
|
|
現代人の環境適応能や生理的多様性のメカニズムを理解する。 Understand the mechanisms of environmental adaptability and physiological diversity of modern humans.
|
|
|
個別の教育目標
|
|
関連論文を読み、解釈し、他者に伝える技術を身に付ける。 Acquire skills to read, interpret, and convey related papers to others.
|
|
|
授業計画
|
|
|
|
キーワード
|
|
環境適応、生理的多様性、健康/ Environmental adaptation, physiological diversity, health
|
|
|
授業の進め方
|
|
講義に加えて、学生による論文発表を行う。 In addition to the lecture, students will present their research topics.
|
|
|
テキスト
|
|
|
|
参考書
|
|
|
|
学習相談
|
|
メールにて受け付ける。 Please send me email.
|
|
|
試験/成績評価の方法等
|
|
出席状況、発表、レポートによって評価する。 Evaluate by attendance, presentations and reports.
|
|
|
その他
|
|
|
|
添付ファイル
|
|
|
|
更新日付
|
|
2021-05-19 16:28:50.893
|