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講義科目名 Technology Marketing Game(English) 
科目ナンバリングコード KED-GES1241E 
講義題目
授業科目区分 総合科目 General Subjects 
開講年度 2016 
開講学期 前期 
曜日時限 前期集中 その他 その他
必修選択  
単位数 2.0 
担当教員

牧野 恵美

開講学部・学府 基幹教育科目 
対象学部等  
対象学年  
開講地区 伊都地区
使用言語 英語(E) 
使用言語
(自由記述欄)
教室 QRECシリコンバレールーム 
その他
(自由記述欄)
【Taught Campus】
Ito :Common Facility 1/SiliconValley room

【Term】
Intensive Course
6/18-19, 7/9-10
2-5 periods consecutive
※7/10
3-5 periods consecutive 



授業概要
 
This intensive course is the equivalent of “Technology Marketing” offered in Japanese but will be conducted in English. The best products are not necessarily the best selling products. For a product to sell, they must be optimized for the market it serves, striking a balance between features and price. Students will play a sophisticated marketing management game in which stock prices change according to market performance. Executive decisions on product development, distribution, HR, marketing and sales will be simulated and tested to encourage experiential learning of major marketing theories. 
キーワード
Entrepreneurship, Optimal product design, Marketing 
授業形態
(項目)
授業形態
(内容)
使用する教材等
履修条件等
履修に必要な知識・能力
到達目標
No 観点 詳細
1. A:知識・理解   
2. B:専門的技能   
3. C:汎用的技能   
4. D:態度・志向性   
5. Course Purpose  Develop marketing skills through simulations 
6. Course Objectives  1. Experience the complex web of decision making necessary to execute a marketing strategy
2. Develop a better understanding of marketing theories in practice 
授業計画
No 進度・内容・行動目標 講義 演習・その他 授業時間外学習
1. Students will learn experientially about marketing by making decisions regarding product development, distribution channels, pricing, human resources, advertising and research, as though they are managing a real company.

(1-2) Orientation and group allocation; review of basic marketing management concepts
(3-4) Review of technology management concepts; management game
(5-6) Management game
(7-8) Management game
(9-10) Management game
(11-12) Management game
(13-14) Management game
(15-16) Team presentations; final review
Subject to change. 
 
   
授業以外での学習にあたって
テキスト
参考書
Philip Kotler “ Kotler on Marketing”(Free Press; New edition)
Philip Kotler“Marketing Management” (Pearson Education)
Mohr, Sengupta & Slater "Marketing of High-Technology Products and Innovations”(Pearson New International Edition) 
授業資料
成績評価
成績評価基準に関わる補足事項
Attendance: 40% Participation: 30% Final report: 30% 
ルーブリック
学習相談
By appointment 
添付ファイル
授業担当者の実務経験有無
授業担当者の実務経験内容
その他
旧科目名:「Technology Marketing (English)」。
既に「Technology Marketing (English)」をの単位を取得した学生は履修不可。


◆履修登録は、QRECのHPより受付します。
  http://qrec.kyushu-u.ac.jp/regist/
◆単位認定については、各学部、学府により異なる場合がありますので、ご留意ください。 
更新日付 2016-04-21 13:12:37.659


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